Педагогічна практика на бакалаврській програмі
Навчально-виховна педагогічна практика, яка проводиться на ІV курсі напряму, є передбачена у 8 семестрі навчання й завершує практичну підготовку студентів до роботи в навчально-виховних установах різних рівнів акредитації. Основна увага приділяється оволодінню навичками професійної педагогічної діяльності.
Студенти-практиканти глибше осмислюють філософсько-етичні ідеї педагогічної діяльності, з якими вони ознайомилися в процесі вивчення курсів психолого-педагогічних та філософсько-богословських дисциплін, виробляють гуманістичний підхід до роботи вчителя, орієнтований на особу учня.
Свою першу педагогічну діяльність студенти УКУ розпочинають в умовах учительського та учнівського колективів і приносять їм нові ідеї з академічного середовища. Перебуваючи на практиці, вони здійснюють зв’язок між кафедрами і факультетами Українського Католицького Університету та школами, гімназіями, ліцеями й іншими навчальними закладами, сприяють обміну досвідом.
Метою і завданням практики є залучення студентів до самостійної творчої педагогічної діяльності, формування системи педагогічних умінь і навичок педагогічної діяльності в умовах, оптимально наближених до роботи за фахом, а також навиків духовного порадництва, формування християнського світогляду та цілісної людської особи шляхом плекання християнських чеснот.
Головні завдання педагогічної практики:
- залучення студентів до педагогічної діяльності та навчально-виховної роботи;
- ознайомлення з навчальним планом, програмами та посібниками з християнської етики;
- встановлення зв’язків між теоретичними знаннями, отриманими під час вивчення психолого-педагогічних та філософсько-богословських дисциплін, і практикою;
- ознайомлення з сучасним станом навчально-виховної роботи і передовим педагогічним досвідом освітніх закладів, співпраця з викладачами, вчителями, класними керівниками;
- організація педагогічної взаємодії з учнями, студентами;
- вироблення власного творчого підходу до педагогічної діяльності;
- виховання професійних педагогічний якостей особистості.
Бази педагогічної практики: середні загальноосвітні школи та інші освітньо-виховні заклади (гімназії, ліцеї, коледжі тощо).
Педагогічна практика на магістерській програмі
Педагогічна практика студентів-магістрів УКУ завершує процес формування навиків професійної педагогічної діяльності студентів, необхідних для педагогічної роботи у вищих навчальних закладах, і є невід’ємною складовою частиною процесу підготовки спеціалістів на освітньо-кваліфікаційному рівні “Магістр”. Студенти-практиканти осмислюють і застосовують на місцях методологічні принципи і філософсько-етичні ідеї педагогічної діяльності
у відповідності до специфіки УКУ та вимог Міністерства освіти і науки України. Відбувається педагогічна практика магістрів на кафедрах УКУ, або в інших вищих навчальних закладах. Це сприяє
обмінові досвідом, спілкуванню та налагодженню контактів.
Мета педагогічної практики магістрів – залучати студентів до самостійної педагогічної діяльності, щоб на базі одержаних впродовж навчання знань, професійних умінь і навичок, вони засвоїли сучасні форми та методи організації педагогічної діяльності у вищій школі і на основі християнських цінностей вчилися приймати самостійні рішення в реальних умовах.
Основні завдання педагогічної практики студентів-магістрів:
- залучення студентів до педагогічної діяльності та навчально-виховної роботи;
- ознайомлення з навчальним планом, програмами та посібниками з дисципліни предмету;
- встановлення зв’язків між теоретичними знаннями, отриманими під час вивчення дисциплін спеціальності, психолого-педагогічних дисциплін і практичною педагогічною діяльністю;
- ознайомлення із передовим педагогічним досвідом, різномаїттям форм та методів навчально-виховної роботи в освітніх закладах вищої школи, співпраця з викладачами та методистами;
- організація педагогічної взаємодії зі студентами;
- вироблення власного творчого підходу до педагогічної діяльності;
- формування якостей особистості, необхідних у професійній педагогічній діяльності.
Тривалість педагогічної практики студентів-магістрів є змінною і залежить від навчальних планів спеціалізації.
Базою проходження практики студентів-магістрів є кафедри Українського Католицького Університету, але також допускається проходження її студентом у іншому вищому навчальному закладі.