17 листопада 2016 року в УКУ відбувся відкритий науковий семінар “Закон і Благодать”. До участі запросили богослова, отця-домініканця Домініка Сімона, уродженого в Франції у місті Нансі, а нині вченого Інституту Томи Аквінського у Києві. На семінарі були присутні біблеїсти, патристи, догматисти, іконописці, представники різних ділянок.
Отець Домінік вже 30 років в Доміканському ордені і в українсько-російському контексті вже давно. Деякий час служив у Криму, на парафії в Ялті. В Києві уже 10 років. Досить добре володіє російською мовою і трохи українською. “”Закон і благодать”. Що Бог нам хоче сказати через це протиставлення Закону і благодаті? Ми можемо думати, що закон – це фарисеї. Закон – це певна формальність, а благодать – це любов. Насправді це не так. Головним законом залишається закон любові, адже недарма Ісус говорить про дві заповіді любові. Все решта – це тлумачення цього закону, його наслідків.” – говорив отець у своїй лекції.
За словами Домініка Сімона, нам часто здається і багато дослідників про це говорять, зокрема Зіґмунд Фройд, ніби егоїзм – це наша перша природа. Але Тома Аквінський пише, що якби це була правда, тоді виходить, ніби творцем цього егоїзму є сам Господь, тому що він є автором нашої природи. Слова “Закон Божий написаний в серці людини” означають, що насправді глибоко всередині, онтологічно, кожна людина має порив до Бога, а гріх – це те, що неприроднє для людини, те, що не дає первинному пориву до Бога розвиватися.
“Якщо би апостол Петро сказав замість “Господи, ніколи тебе не зраджу”, “Дай мені, Господи, благодать не зрадити Тебе”, можливо Петро би не зрадив Ісуса. Благодать – це дар, який нам дозволяє відновити свою первісну природу. Дар, без якого за словами апостола Павла, неможливо здійснити закон.”, – зазначив отець Домінік.