X Міжнародна наукова конференція “ГИМНОГРАФІЯ, САКРАЛЬНА МОНОДІЯ, ЦЕРКОВНИЙ СПІВ”

Український католицький університет

Філософсько-богословський факультет

Інститут церковної музики

 

Львівська національна музична академія ім. М. Лисенка

Кафедра музичної медієвістики та україністики

 

X Міжнародна наукова конференція

ГИМНОГРАФІЯ, САКРАЛЬНА МОНОДІЯ, ЦЕРКОВНИЙ СПІВ

Присвячується 100-літтю від дня народження

МИРОСЛАВА АНТОНОВИЧА

(1917–2006)

 

Львів, 30–31 жовтня 2017 року

День 1, понеділок, 30 жовтня, УКУ, Козельницька, 2а, 9:30

 

Церковна монодія і гимнографія

Перше засідання / модератор Юрій Ясіновський

 

Вступне слово: ректор УКУ о. Богдан Прах

  1. Марія Александру (Салоніки, Греція). Some thoughts on the didactics of the Palaeography of Byzantine Music.
  2. Тетяна Каплун (Одеса). Герменевтичні аспекти і питання вербально-півчої поетики служби першим руським святим Борису і Глібу.
  3. Марія Качмар (Львів). Особливості знаку-поспівки “паук”  в кулизмяному та лінійному ірмологіонах XVI cт. (на прикладі канону Вербної неділі 4 гласу).
  4. Юрій Ясіновський (Львів). Ірмоси в Київській Церкві: богослужбовий вимір, поетика, навчальна практика.

11:00 перерва

 

  1. Лариса Густова (Мінськ, Білорусь). Становление аскетичного стиля белорусской литургической певческой практики древнеканонического вида.
  2. Богдан Жулковський (Володимир-Волинський). Кондак у літургічнo-богословських, філологічних і музикознавчих студіях: історіографічний аспект.
  3. Ірина Жуковська (Мінськ, Білорусь). Кондак “Возбранной воеводе” в составе обиходных песнопений.
  4. Христина Дяблова (Одеса). Мікроцикл стихир на стиховні празника Преображення: текстологічні та композиційно-змістовні аспекти.
  5. Іван Міщенко (Львів). Cучасна практика і методи навчання літургійного співу в грецьких Салоніках.

13:30 – обід

 

Друге засідання – 14:30 год. / модератор Наталя Сиротинська

 

  1. Архиєп. Ігор Ісіченко (Харків). Сакральний простір церковної молитви в художньому світі Києво-Печерського патерика.
  2. Сергій Темчінас (Вільнюс, Литва). Переводные богородичные тропари Зачатию пресв. Богородицы (9 дек.) в древнейшем каноне св. Прохору Пшинскому (19 окт.).
  3. Богдан Кіндратюк (Івано-Франківськ). Дзвонарська культура Київської Русі: новітні джерела та історіографія.
  4. Петро Сабат (Львів). Молебні чинопослідування київського Требника 1646 р. за збереження православної віри.

 

16:00 перерва

 

  1. Олена Сакович (Мінськ, Білорусь). Книжно-певческая культура Кутеинско-Оршанского Богоявленского монастыря в 17–18 вв.
  2. Наталя Сиротинська (Львів). Поетика богородичних пісень української сакральної монодії.
  3. Ігор Задорожний (Мукачів). Грецький і болгарський напіви у літургії Йоана Златоустого Простопінія Бокшая.
  4. Анастасія Байцар (Львів). Ісихазм як світоглядний чинник доби калофонічного співу.
  5. о. Лука Михайлович (Львів). Українська церковна монодія в сучасній літургійній пактиці – спроба віднови.

Українська сакральна монодія у виконанні хорового ансамблю Клірос

п/у  о. Луки Михайловича.

 

День 2-й, вівторок

Третє засідання, консерваторія, 9:30 / модератор Уляна Граб

Мирослав Антонович – дослідник і виконавець української церковної музики

 

  1. Уляна Граб (Львів). Мирослав Антонович: інтелектуальний портрет на тлі доби.
  2. Ангеліка Мотс (Базель, Швайцарія). Жоскін де Пре в дослідженнях між Антоновичем і новітньою музикологією.
  3. Євгенія Лазаревич (Львів – Краків). Діяльність Візантійського хору з погляду історично-зорієнтованого виконавства.
  4. Катерина Загнітко (Львів). Західна музикологія в бібліотеці Мирослава Антоновича.
  5. Мирослава Новакович (Львів). Біля витоків Перемиської композиторської школи.

11:00 перерва

 

Партесний спів, духовна пісня

 

  1. Анна Коминч (Ліда, Білорусь). Сольные духовные концерты из “Виленской табулатуры” (1626–27): поэтический текст, музыкальный стиль, литургическая функция.
  2. Богдан Дем’яненко (Київ). Рудименти мензуральної системи в теорії і нотації партесної музики.
  3. 7. Іван Кузьмінський (Київ). До історії партесного співу у Перемишльській єпархії.
  4. Оксана Шкурган (Варшава, Польща). Духовнопісенна творчість василіянського місіонера і проповідника о. Корнила Срочинського (1731–1790).
  5. Ольга Зосім (Київ). Тематика духовних пісень у східнослов’янському репертуарі XVIІ–ХVIІI ст.
  6. Лілія Баранкевич (Мінськ, Білорусь). К вопросу мобильного и стабильного в исполнительской практике псальм и духовных стихов в Беларуси (на материале фольклорной экспедиции БГАМ 2016 г.).

13:30  обід

 

15:00 Четверте засідання, Музичне училище (колишній Вищий Музичний Інститут), Шашкевича, 5)

Церковний спів модерної доби / модератор Мирослава Новакович

До 250-ліття від дня народження Артема Веделя

Артем Ведель. Хоровий концерт Воскресеніє Христово видівши

Барокова хорова капела п/у Людмили Капустіної

  1. Ольга Шуміліна (Львів). Життєтворчість Артема Веделя: питання інтерпретації за документальними джерелами.
  2. Людмила Руденко (Київ). Церковна музика в бібліотеці Київської духовної академії.
  3. Наталя Косаняк (Львів). Віднайдена колекція нот Інституту церковної музики в ЛНБ ім. В. Стефаника.
  4. Аделіна Єфіменко (Мюнхен, Німеччина). “Immortal Bach” Кнута Ністеда як творче переосмислення Баха у XX ст.
  5. Олександр Козаренко, Михайло Перун (Львів). 20 літ проєкту звукозаписів української церковної музики Андрей.

Підсумкова дискусія

17:00 Концерт

Українська церковна музика

Галицький хор п/у Василя Яциняка